Allas rätt att säga de tycker

De människor i det här landet som vågar säga vad de tycker och våga stå upp för det, de ser jag upp till. Det är något jag har som mål och det är något jag jobbar på varje dag. Jag tror att det blir bättre för alla om man vågar stå upp för sina åsikter. Vi lever trots allt i Sverige som är ett land med demokrati. Det är alldeles för många människor som inte vågar säga vad de tycker och tänker, tror jag. Enligt mig ska alla få ha en egen åsikt om vad som helst egentligen. Jag har länge tänkt på mig själv där och jag vill nå det stadiet där jag kan uttrycka vad som helst. Man kanske inte behöver säga att någon är dum i huvudet eller så, det är bara onödigt. En sådan sak som att rösta i riksdagen till exempel, har man en idé om hur man vill att Sverige ska se ut så ska man givetvis stå upp det oavsett vad andra tycker och tänker. Kolla bara på Alex Schulman, han är för mig en otroligt stor människa och en förebild.

När jag startade min första blogg så var det en blogg där jag skrev mina tankar kring olika saker. Det blev rätt mycket gnäll i den bloggen, men är man inte nöjd med en sak så tycker jag att man ska visa det på något sätt, i mitt fall skrev jag ner det och struntade i vad andra tyckte och tänkte. Självklart måste alla ha sin åsikt om saker, jag säger inte att alla ska hålla med om det jag skrev. Men än en gång, alla måste få tycka till. Jag tror att alla skulle må bättre av att ”gnälla” lite.

Stå upp för era visioner och åsikter, och strunta i vad andra tycker och tänker!

Vi hörs imorgon med ett nytt inlägg.
Hadét gött, eskimåkött!
/Anton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0