Bra att döma ut någon på förhand

Daniel Hermansson gjorde igår comeback i Leksand efter sju säsongers frånvaro. Det som är konstigt är att fansen dömde ut Daniel innan comebacken, mer konstigt är det att de gnäller på att Leksand slarvar bort spelare.

Jag anser att Hermansson är en kanonvärvning från Leksands sida. Jag tycker det är ytterst konstigt hur fans kan reagera så negativt på det här när de själva skriker om gamla leksandsspelare. Någon tjatar om Niklas Persson och en annan tjatar om Lasse Jonsson. Jag blir rent ut sagt förbannad på sådana här människor. Visst skulle jag också gärna se Persson och Jonsson i Leksand. Jag skulle även se att Zdeno Chara och Daniel Alfredsson skrev på för Leksand. Men vad många glömmer är att Leksand är inget topplag i svensk ishockey. Det var dem för 10-15 år sedan och jag tycker det är mycket märkligt hur fans kan sitta och tro att Leksand kan få hit Sveriges bästa spelare, det är för mig helt jävla otroligt. Har ni något svar på det så får ni gärna kontakt mig och berätta det.

Hermanssons debut kan ingen klaga på idag. Han gjorde Leksands första mål igår mot Västerås och jag fick lov att smsa en kompis. Smset löd så här: "Mål direkt för Hermansson ;)" jag fick ett bittert svar: "Ja, jag är på plats så jag har nog koll"

Hempa kommer bli otroligt viktig för Leksand tror jag. Jag vet inte om ordet hjärta betyder något i dagens ishockey men lovar alla leksingar att Hermansson kommer göra allt som står i hans makt för att göra sitt bästa för Leksands IF!

Jag förstår fortfarande inte hur man orkar sitta och klaga på allting som rör en klubb. Nu säger jag inte att jag aldrig har klagat på Leksands IF, för det har jag gjort. Jag har kritiserat värvningar och så vidare. Det jag har lärt mig är dock att innan de har visat vad de går för så håller jag käften faktiskt. Jag blir jättearg på människor som tror att de är sportchefer för Leksands IF. Jag tycker att de har värvat rätt bra den här säsongen och jag sticker ut med att säga att jag tycker Hermansson är bland den bättre värvningen.

Sluta gnälla på allting som går att gnälla på, ni kanske ska börja med att stötta laget istället. Jag tror det funkar bättre. Jag vet att jag kommer reta upp er nu med detta inlägg, men vet ni vad? Det skiter jag i!

/Anton E. Trotzig


Kommentarer
Postat av: Micke

Sant! men eg. är det backar de behöver. typ 3-4 stycken BRA, vilket förmodligen är för dyrt och svårt att få ihop av en Allsvensk klubb. Satsa på Jocke i kvalet !

2009-12-10 @ 14:50:10
Postat av: Carina

Oj oj oj de e till att vara "på hugget" tror jag, men jag tycker att du har helt rätt Anton. Laget tjänar ju inget på att det sitter en massa "besserwissertyper" och gnäller hela tiden. Man kan tycka vad man vill, men man behöver ju inte "spy galla" direkt när det händer något man inte gillar. Håller helt med dig, låt nykomlingarna visa vad de kan innan de blir utdömda.

Själv är jag supernöjd med att Hempa är tillbaka. Hjärta (och några bra backar) behövs - även i ishockey! Take care Anton!

2009-12-10 @ 15:33:18
Postat av: Anton

Micke: Ja, jag ser gärna att de tar in en back snart. Risken är väl att det blir en "Grosek-typ", och får de in en sådan i laget så är nog LIF ganska slut tror jag. Usch man får ju kalla kårar när man tänker på Grosek. Som sagt: det lär ju inte vara gratis att ta in någon nu om man säger så :)

Jocke kommer att bli guld värt för Leksand framöver



Carina: Jag är bombsäker på att Hempa kommer att tillföra mycket till laget. Är också mycket nöjd med honom, han kommer att bidra till mycket. Det är jag säker på. Vi hörs! Och ses snart hoppas jag

2009-12-10 @ 18:03:46
Postat av: Daniel

Vänta bara Anton, till kvalet kommer Jensa, Challe, Sigge och Åke Liljebjörn göra comeback, och Leksand blir sist i kvalserien ;)

2009-12-15 @ 09:06:03
URL: http://regionscheferna.blogg.se/daniel/
Postat av: Anton

Haha, "Spåkulan" Daniel! ;) Jaja, den som lever får se. Kommer inte Masken då? :-O

2009-12-15 @ 16:46:33
Postat av: Daniel

Som sagt, den som lever får se....:-) Lodin spelar väl i typ tvåan fortfarande, kanske vore nåt?

För övrigt tror jag som du, att Hermansson blir bra för LIF. Han var jättebra i Brynäs ifjol, tyngre i år men han kommer nog bli viktig!

2009-12-15 @ 21:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0