Kanon konsert

Jag var ju som bekant och kollade på Lasse Winnerbäck i fredags. Trots lite folk i arenan så var det en fruktansvärt bra konsert tycker jag.
Han körde låtar från sin senaste skiva och även några gamla godingar. Den som jag tyckte var kvällens höjdpunkt var "Elden". Den körde han med piano. Under den låten var jag jävligt nära på att börja grina. Det var riktigt vackert och riktigt bra. Jag hade en bra känsla i kroppen under hela låten. Det var som om jag var någon annanstans, det var helt magiskt! "Elden" är en riktigt bra låt som passar utmärkt som live låt. 

den vinner som är trägen
den förlorar som ger opp
drömmarna och vindarna hjälps åt
så fort man tittar ner så vänder dom hitåt
och sjunger vart tog den där elden vägen

Som sagt, tårarna var inte långt borta under den här låten.

Samma dag som konserten var så släppte Winnerbäck sin turnéplan inför sommaren. Jag blev riktigt glad över att få reda på att han spelar i Borgholm på Öland i sommar. Biljetterna dit släpps nu på torsdag den 10/12. Jag måste ha biljett till den konserten! Det känns bra att ha något att se fram emot redan nu. Lasse är en väldigt duktig live artist, så det här var en perfekt julklapp till mig själv.

Jag hoppas vi ses i Borgholm i sommar, för dit ska jag. 


Hörs imorgon igen.   

Kommentarer
Postat av: Micke

Jo du Anton, Visst är Winner-bröd bra helt klart! visst sket han ur sig ett par rikitgt bra låtar, men jag tycker att det var först när han spelade sina "äldre klassiker" som Arenan lyfte. Som du, tycker jag också att Elden var kvällens absoluta kanon ! Skit på dig så hörs vi ;-)

2009-12-10 @ 14:45:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0