Karlskoga i söndags

I söndags så var jag och Victor, en kompis till mig, och kolla Leksand mot Bofors i Nobelhallen i Karlskoga.

Det var en lång bussresa dit och mycket folk på bussen. De har ett lotteri på sådana här bortaresor. Jag tog 10 lotter och vann en cd-singel med en grupp som heter Pappas Pojkar, låten är givetvis leksandrelaterad.

Matchen var dock inte något att skryta om. Leksand spelade, rent ut sagt, skitdåligt. Jag tycker att Bofors hade varit värda vinsten. Men Leksand har en viss Jocke Eriksson i målet och Leksand ska vara tacksamma för att inte Per Mårts tog ut honom till JVM, i alla fall i den här matchen.

Men det var jätteroligt att stå i klacken och att träffa Amanda och hennes kille (Amanda gick i samma klass som mig och Victor i gymnasiumet) så det var kul att träffa dem.

Som sagt, Leksand var inte bra. Inte ens Pelle Prestberg gjorde någon vidare insats. Matchen gick till straffar och Leksand hade tur på en av Bofors straffar då pucken gick alldeles utanför Jockes högra stolpe. Givetvis så avgjorde Hermansson den här matchen på rätt enkelt sätt. Än en gång, ni hade fel!

Leksand får ta revansch i kväll då Borås kommer på besök i Ejendals arena. Jag känner på mig att det blir många mål!

Vi är Bröder, och ingen annan är som oss!





Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Tjena Anton!

Usch ja, kanonerna från Bofors är alltid svåra för vårt kära LIF att möta suck. Håller helt med dig om att vi kan vara glada att vi fick med oss extrapoängen. Tack Jocke! Såg dig förresten på filmen från Bofors. Jäklar va du klappade och stod i. Ikväll får vi verkligen hoppas att LIF är MYCKET bättre, för jag står verkligen inte ut med tanken att Borås vinner.......

Stora blå-vita kramar från oss som bor alldeles för nära Borås.

2009-12-29 @ 15:16:56
Postat av: Anton

Tjenare!



Var ser man filmen? :-]

2009-12-29 @ 16:47:39
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Hej hej!

Härlig vinst igår. Vi njuter för fullt här nere nu!

Youtubefilmen hittar du på Niva och Liselottes blogg på Nyheter 24. Här kommer länken; http://nyheter24.se/bloggar/hockeybloggar/leksand/



Ha ett riktigt Gott Nytt År Anton!

Kram

Hallners

2009-12-30 @ 11:02:17
Postat av: Carina

Grattis till vinsten! Det finns en liten tävlare i dig också alltså!

2010-01-02 @ 20:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0