Låt nr 2 av 3: För Dig

jag är hög nu sen den dagen när du kom
jag är hög nu och kan inte somna om
jag undrar om jag nånsin ska nyktra till nån gång
med dig med dig med dig

Det här är musik! För Dig är ännu ett mästervärk skapat av Lasse. Texten här ovan tror jag att många känner igen sig i. Jag känner igen mig i den mycket väl. Att kärleken är blind kan väl alla hålla med om och det är precis det som denna låt handlar om. Det här är riktigt jävla bra. Låten för mig är rätt viktigt faktiskt. Det är många tankar som dyker upp hos mig under den här låten. Så som: Vem är jag? Tycker hon om mig? och, Var finns hon?

Jag gillar gitarren i den här låten. Den har också bra gung så att jag alltid rycks med i låten. Det är lätt att tolka den här låten enligt mig. Enligt mig så handlar den antingen om en gammal kärlekshistoria eller så är man mitt uppe i ett förhållande. För Dig ligger varmt om hjärtat och jag tror att även denna låt är favorit hos Winnerbäcks fans. Vi som gillar Lasse har svårt att förklara kärleken till hans texter och till hans musik. På något sätt är det som magi när Winnerbäck drar sina låtar. Det är så mycket känslor i alla hans texter och jag kan säga att jag känner igen mig i alla låtar på ett eller annat sätt.

Introt till den här låten är det jag kanske har fastnat för mest, eller egentligen inte introt, utan mer melodin. Den gör mig både glad och ledsen på samma gång. Den här låten har jag gråtit till många gånger och jag sjunger automatiskt med från början till slut. Jag är som sagt väldigt imponerad av Lasses ordpoesi, jag tror inte det finns så många svenska artister som skriver så jävla bra texter som han gör. Vad är er åsikt om För Dig? Jag tycker som sagt väldigt mycket om den här låten och den betyder så mycket för mig, för mig, för mig.

På fredag är det dags för final, då jag kommer att skriva om min absoluta favoritlåt av alla låtar i världen. Ni får gärna gissa vilken jag syftar på, för jag tänker inte avslöja det.

http://www.youtube.com/watch?v=Q7Ub1fSPUQM

/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0