Spöken

Nu får ni inte misstolka mig här. Jag tror inte på spöken i sig så att säga. Dock så har jag funderat mycket på var allt kommer ifrån.

Jag kan berätta om en händelse som inträffade för några veckor sedan. Jag var då ensam hemma med en av mina assistenter. När vi skulle lägga oss på kvällen så hände det något märkligt. Först så ringde telefonen klockan halv tolv ungefär, min assistent gick då upp och svarade men det var ingen där i luren. En stund efter det att han hade lagt sig igen så hörde jag hur vårt automatiska lås började att låta. Jag blev livrädd och tänkte flera gånger att "nu går jag upp och kollar vad det är", men jag var så rädd då så jag kunde knappt röra mig i sängen. Det kan hända att jag hörde något som jag inte hörde egentligen, men än idag så är jag helt hundra på att låset hördes. Jag har hört flera personer som har haft underliga händelser runt om sig. Det här tycker jag är jätteintressant faktiskt. Jag är nyfiken på hur de här ljuden, rörelserna, smällarna uppstår. Har ni varit med om något liknande?

Jag måste också berätta en sak som jag hörde från en assistent som jag hade i somras. Innan jag berättar det vill jag säga att vi gick Korstäppan hemma i Leksand (Korstäppan är en resturang och ett ställe där man har konferenser). Jag har alltid varit rädd för det huset. Det är något obehagligt med det. Saken blir inte bättre av att huset ligger vid en skog. Jag tror, helt allvarligt, att om man går förbi det huset vid midnatt så kommer det definitivt hända något. Det är dock inte något jag har testat och jag kommer nog aldrig våga testa att gå där vid midnatt, även om det är jäkligt spännande kan jag tycka. I alla fall så berättade min assistent att hans kompis hade varit i något gammalt hus och det sägs att i det här huset så spökar det. Han hade hittat ett dokument från 1700-1800 -talet som var daterat samma datum som det datumet han var där 200-300 år efter. Jag har tänkt väldigt mycket på den här berättelsen. Jag tror inte att det var en tillfällighet faktiskt för det låter för konstigt.

Jag tror på spöken och de här incidenterna stärker det. Detta är som sagt väldigt intressant tycker jag och nu vill jag höra era historier.

PS. Jag kan intyga på att de här berättelserna stämmer! Hoppas ni inte blev alltför skrämda nu, utan att ni tycker det är intressant precis som jag.

Hörs imorgon,
/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0