Colorado ligger bäst till

Peter Forsberg vägrar ge upp, grinig som han är. Det är just grinigheten som har gjort att han en gång var världens bästa hockeyspelare. Nu är han på väg tillbaka än en gång. I dagens Aftonbladet så säger han att han vet var han vill spela. Jag tror att många vet det. Jag ser bara ett alternativ för Peter, och det är NHL och Colorado Avalanche.

Jag tror att Elitserien är uteslutet för Peter. Peter vill (som alla andra idrottsmän) vara med att vinna något. Det gör han inte i Modo, inte det här året i alla fall. "Foppa" må ha ett stort Modohjärta, men att han skulle spela för ett lag som krigar i botten av Elitserien, det är bara dumt att tro.

Nej, Colorado tror jag ligger väldigt bra till. Jag tror också att Colorado är en av få NHL-klubbar som vill satsa på Forsberg. Peter skulle inte gå till någon annan klubb tror jag. I Denver så är Peter Forsberg "Gud", och jag tror inte att han skulle svika fansen.

Det är Colorado eller att lägga av som Peter står och väger mellan tror jag. Mitt tips är att han spelar i Colorado efter nyår, för jag vet att Peter är en "grinig jävel".

Lycka till Peter "Foppa" Forsberg!

Vi hörs på torsdag
/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0