Ett tungt besked

Alldeles nyss fick jag beskedet att Janne Huokko slutar sin karriär. Det här är givetvis ett tungt besked för oss Leksingar. Vi vet alla vad Janne har betytt för den här föreningen och han kommer troligtvis fortsätta betyda mycket för Leksand i framtiden. Leksand tappar inte bara en bra back utan också mycket i sitt spel i PP. Det har alltid varit Huokko som stått för ett bra PP spel och nu när Janne tvingas att sluta så förlorar Leksand otroligt mycket i sitt spel. Jag tror inte att någon back i världen kan ersätta nummer 15. Jag säger inte att han är världens bästa back, men att hitta någon back med ett så stort Leksands hjärta det är helt omöjligt tror jag. Just nu går mina tankar till Huokko och hela laget. Enligt mig så tillhör han en av dom större spelarna i Leksands IF genom tiderna. Dom tappar inte bara en back, utan dom tappar en ledare.  En ledare som för mig är oersättelig.

Jag är oerhört ledsen över det här beslutet, men just nu går mina tankar Janne. 
Vad du än gör i framtiden så önskar jag dig - Lycka till. Du vet inte hur mycket du betyder för Leksands IF!

Återkommer på fredag.

Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Ja du Anton - man blev alldeles tom invärtes när man läste detta. Hade det på känn, men ändå......

Just nu är det tungt att vara Leksing!

2009-11-18 @ 18:55:07
Postat av: Daniel

Trist för Huokko och för Leksand. LIF har inte direkt tur med skador i år, nu får väl P-O öppna plånboken igen. Men det är nog som du säger, nån med lika stort hjärta för föreningen hittar dom ju inte.

2009-11-19 @ 08:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0