Hockeyslagsmål - okej eller inte?

Hej!
Det här jag kommer ta upp nu är ett känsligt ämne, men jag vill ge min syn på hockeyslagsmål.

I gårdagens match mellan Leksand och AIK så bröt det ut ett slagsmål mellan Leksands kanadick Jean-Luc Grand-Pierre och AIKs Fredrik Carlsson. Ett slagsmål som verkade ha en medverkande, nämligen Grand-Pierre. Kommer nämna något mer, utan ni får söka på youtube om ni vill.
Jag tycker att det är okej med slagsmål på isen. Hur kan jag då tycka det, tänker ni. Jo, jag tycker att om två spelare ryker ihop på isen så är det bara idioti om domarna går emellan. Det är bättre att låta dem hålla på och slåss och sedan ta ut båda på matchstraff. Går domarna emellan så kommer det leda till att det blir ett värre slagsmål nästa gång pucken släpps. Jag uppmanar inte till våld, absolut inte. Men hockey är en kampsport och innehålla känslor plus att publiken gillar det här. Publiken vill se känslor på isen och nu när dem fick se det så drar tidningar och media upp det här alldeles för mycket, det tycker jag är skitdåligt ren ut sagt.
Sedan vill jag också ta upp att om två svenskar slåss med varandra så verkar det vara helt okej för domarna. Men direkt när det är någon från USA eller Kanada som slåss då är det helt plötsligt snack om avstängningar hit och dit. Jag tycker det var bra att Grand-Pierre reagerade så här för det visar att han vill ha en plats i laget och att han vill vara med och ta upp Leksand till Elitserien.
Leksands tränare Leffe Strömberg gick till och med ut och berömde Jean-Luc för den här incidenten, det tycker jag är bra. Slutligen vill jag säga att jag hoppas faktiskt att Fredrik Carlsson mår hyfsat bra, men jag kan inte tycka synd om honom eftersom det var han som gick en runda med Leksands kanadick.

Frågar man mig är mitt svar: Hockeyslagsmål är okej.
"Stor å stark å elak, muskler utav sten, tackla inte honom, fråga Morten Green, åeå Jean-Luc Grand-Pierre, åeå Jean-Luc Grand-Pierre"

Jag förväntar mig hårda kommentarer och stark kritik mot mig, men det här är mina tankar och i min värld så är det här helt okej.

Vi hörs igen på måndag,
/Anton

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja är det kritik du vill ha så får du nog vända dig mot andra än Leksingar. Jag tycker också att våld i samhället är totalt fel och skulle aldrig uppmuntra till det. Har själv blivit misshandlad oprovocerat vid 4 tillfällen och det är inte kul. Men som Leksing så tycker jag att det är så J-a gött att vi fått nån som tar tag i taktpinnen och står upp för våra färger.Fredrik Carlsson stod inte upp fast han försökte ;-) T.O.M. Roger Melin skrattade när de vart intervjuade och han tyckte att han borde ha tittat upp och se vem han utmanade. JLGP är ju född till att slåss och nån i allsvenskan har inte en chans mot honom.

2009-11-12 @ 17:28:53
Postat av: Jimpan

det var jag som skrev det där tidigare men namnet ville inte med!

2009-11-12 @ 17:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0