Låt nr 1 av 3: Söndermarken

gråvita skyar
tandläkarväder
nån grävmaskin som sliter upp
en cykelväg vid fotbollsplan
och nyponbuskar nyponbuskar
hela vägen nyponbuskar
ser jag när jag blundar
och nånstans där så blev jag
den jag är

Jag hade svårt att välja låtar eftersom jag gillar alla Lasses låtar väldigt mycket. Men jag tycker att mina tre val är de bästa.

Den här låten blir jag väldigt glad av. Textraden har ovanför gillar jag otroligt mycket. Den är en rad om en helt vanlig dag ur hans liv som känner igen mig i. Den här låten är också, enligt mig i alla fall, en av hans bästa låtar. Att man kan skriva sådana här bra låtar med diverse ord egentligen, är imponerande. För mig är den här texten konst. I början hade jag svårt att tolka texten, men idag kan jag tolka den och som sagt jag känner igen mig i den.

Jag tror att det här är en av hans mest populäraste låtar. Det som är mäktigt med den här låten är att under hans konserter är att han låter publiken sjunga första versen. Jag ryser ALLTID när jag hör publiken sjunga den här versen. Jag har en live skiva i bilen med Winnerbäck och det är riktigt stort när jag hör Söndermarken. 

Winnerbäck är jävligt bra på att skriva texter, jag tror att alla hans texter är favorittexter hos mig. Han har något som gör att texterna blir bra oavsett vad låten handlar om och det är det som gör han så speciell och så sjukt bra tycker jag. Jag vet ingen artist som skriver så bra texter som Lasse gör(inte ens Agnes texter är i närheten av Lasses). De är så lätta att relatera till och dom gör en så fruktansvart glad. Är jag ledsen eller på dåligt humör kan det hjälpa att bara lyssna på en låt med Winnerbäck så känns det bättre.

Vad tycker ni om Söndermarken? Jag vill ha lite kommentarer om det här nu.

Imorgon är det dags för låt nr2, en låt som också betyder mycket för mig. Läs imorgon också då jag avslöjar vilken låt det är.

Söndermarken finns här om man klickar på länken:
http://www.youtube.com/watch?v=wi3UqZgL_Mc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0