Mitt musikintresse

Jag tänkte skriva lite om mitt sjuka intresse för musik. Som alla vet så avgudar jag Agnes. Jag tycker att hon har en grym röst och är, ursäkta uttrycket, jävligt het. Men det här inlägget ska inte enbart handla om Agnes utan om allt möjligt konstigt faktiskt.

Håkan Hellström är en artist som jag avskydde från början. Nu på senare år har jag dock vänt totalt och är helt såld på vissa av hans låtar. "Nu kan du få mig så lätt" och "Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar dig" är två låtar som ligger mig varmt om hjärtat. De här två låtarna känner jag igen mig i. Dem gör mig både glad och ledsen på samma gång. Redan från den första sekunden i "Nu kan du få mig så lätt" så kan jag inte låta bli att sjunga och nynna med. Den handlar om en förlorad kärlek och vissa dagar gråter jag till den här. Den betyder mycket för mig. "Himlen håller tal vid en hamburgebar" och "det var så mörkt denna kvällen jag gick hem, jag hade hoppats på något, hoppats på något". Det här tror jag att alla kan relatera till, även de som inte gillar Håkan. Den här låten är för mig helt underbar och den säger på något sätt att man får ha känslor för vem som helst, oavsett vad folket säger.

Min absoluta favoritlåt har Lasse Winnerbäck skrivit. Den heter "Hjärter Dams Sista Sång" och den handlar också om en förlorad kärlek tycker jag. Sista raderna i den låten går så här:
"Så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv, älskade, älskade du".
Den här låten kommer alltid vara min favoritlåt och en dröm jag har är att tatuera in sista raden på armen. Jag vet dock att det inte skulle uppskattas av min familj, men de här raderna betyder så fruktansvärt mycket för mig och dem har hjälpt mig i svåra situationer i livet, så det är inte helt omöjligt att dem hamnar på armen någon i framtiden. Utan den här texten mår jag inte bra och det är som sagt en låt som har hjälpt mig mycket och kommer hjälpa mig ännu mer framöver, det är jag helt säker på.

Lars Winnerbäck och Agnes Carlsson - utan er vore jag inte samma människa.

Vi hörs på måndag,
/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0