Bofors - hur länge kan de ligga där de ligger?

Jag är väldigt överraskad över Bofors placering i tabellen. De toppar tabellen efter sju matcher där de har segrat i sex matcher var av en efter förlängning. Det anser jag är väldigt bra gjort av en klubb som Bofors IK. När jag tittar på laguppställningen för detta lag så inser jag att det här laget är väldigt ungt. På något sätt gillar jag det här. Att klubbar som Bofors överraskar och leder serien är roligt (givetvis vill jag se Leksand på första platsen). Igår vann Bofors hemma mot Malmö med 5-3. Det var ett bra resultat för oss blå-vita, då Leksand har svårt för Malmö hoppas jag att Malmö floppar.

Bofors leder alltså serien nu, men även de kommer att ha sina formsvackor. Jag skulle bli väldigt förvånad om de håller i det här och jag tror att till slut får Bofors kämpa rejält för en tredjeplats. Dock är det en bra bit kvar innan allsvenskan ska avgöras. Enligt mig är lag som (förutom Leksand) mora, AIK, Västerås, Växjö och Malmö bättre lag än Bofors.

Jag tycker alltså att det är roligt att Bofors är så pass bra nu, men jag är oerhört tveksam till att de håller uppe samma nivå hela säsongen.

Leksing tills jag dör!


Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Hej Anton!

Visst är det kul för kanonerna ifrån Bofors att det går bra för dem och vi här nere tror precis som du att de har släppt in ett gäng hungriga juniorer i truppen. Sånt brukar få effekt, för de kämpar som svn. Tror också att de kommer få svårt att nå en tredjeplats men man vet ju aldrig. Våra blåvita brukar ju alltid ha svårt för dem ialla fall. Att du skriver att Mra kan ha chans átt bli topp tre håller jag inte med om alls, för Mra de ska ner som det heter i ramsan s*.

Såg matchen igår och våra älskade blåvita hjältar får allt ta och skärpa till sig rejält nu för som de spelade igår (igen) så ser det inte så värst lovande ut. Vi (du och jag (C)) får väl snart gå ner och slänga ut Strumpan och hjälpa till att coacha fram de våra så det blir nån fart, eller vad säger du?

2009-10-08 @ 17:55:30
Postat av: Anton

Hej på er, Carina, Krille och Patrik!

Jag ser hellre att lillebror gör sällskap till ett eventuellt kval, än att Malmö gör det. Jag avskyr verkligen Malmö. Plus att jag tror att Leksand slår Mora alla dagar i veckan, medans Leksand har svårt för Malmö.



Jag tror fortfarande att Strumpan är rätt man för det här jobbet. Leksand måste dock börja att respektera sina motståndare och inte tro att de är världsbäst. Igår var det katastrofalt dåligt.



Men men, jag tror på det här laget. (Som varje år alltså).

2009-10-08 @ 20:58:39
Postat av: veronica

Oj vad ni kan !!!



Lär mig...

2009-10-08 @ 22:06:14
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Nu ska jag berätta nåt kul för dig. Härom sistens jättetidigt på morgonen, när Patrik kom till Borås (han går hockeýgymnasium där) stod Borås HC och packade ihop sig för att åka upp och få däng av LIF. Då hade Patriks mamma (jag) "dresserat" honom att gå fram till dem och säga att de lika gärna kan packa ur bussen.... för det blir bara jobbigt att åka hem med en så tung förlust i bagaget! Om han sa det...? Oh yes! Visserligen till en kille som också går på hockeygymnasiet, men han var med i BHC´s laguppställning och skulle med upp. Nice, eller hur! Ikväll blir det tufft för våra kära, men skam den som ger sig! Vi loggar självklart in på s.24! Tjingeling!

Carina

2009-10-09 @ 10:43:49
Postat av: Anton

Haha härligt härligt! Men det han sa är ju sant så. :)



Leksand gör återigen en urusel insats. Jag är orolig, riktigt orolig! Oliver Ekman-Larsson är verkligen urusel. Han kanske borde spela med J20 i några matcher nu? Jag tycker det är skandal att låta han spela när han inte är bra.

Men de vann i och för sig så... men jag är orolig för de blåvita!

2009-10-09 @ 21:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0