Derbydags

Hej hopp!

Leksand gjorde en katastrofal insats mot AIK igår. Jag såg inte matchen, men rapporterna säger att Leksand spelade dålig hockey. Jag är orolig. Leksand måste upp ett par snäpp om de ska ta tre poäng på onsdag. Janne Huokko var tillbaka i laget igår. Hans comeback betyder mycket tror jag, inte minst för Oliver Ekman-Larsson.

Jag vet inte om Johansson debuterar hemma mot mora nu på onsdag. Min bestämda åsikt är att han bara ska debutera om han känner sig i form. Men absolut, Andreas blir ett jättelyft för Leksand. Det är många som frågar sig om Andreas kropp håller för spel i allsvenskan. Till de som tvekar kan jag berätta att Andreas precis har spelat i Ryssland (i och för sig så har han varit skadad där, men jag oroar mig inte).

Det kommer inte spela någon större roll om Andreas spelar eller inte på onsdag tror jag. Ett derby mot lillebror, är alltid ett derby mot lillebror. Det brukar bli bra stämning i Ejendals när de här två lagen möts. På onsdag kommer det också vara bra stämning. Jag ska dit så tidigt som möjligt för att ladda upp med supportrar och personal. Jag längtar efter att få se Jeper Ollas, Hägga och eventuellt Ene snurra upp moringarna i sargen.

Som vanligt har jag inget tips, eller jo: Jag kommer inte ha någon röst på torsdag... 

LTJD!
/Anton

Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

sjunger Viiiii ska "spöa" "lillebror", ja viiiii ska "spöa" "lillebror.......

Kommer att sjunga ikapp med dig, fast hemifrån tv´n.

Är avis på dig som har så nära till Ejendals Arena, men vi är glada att vi kan se de flesta matcherna på TV och NU är det dax för en riktig seger!



Lägg ner M*ra, börja med dart!

Kram från oss som viftar

med våra blåvita halsdukar!

2009-10-19 @ 22:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0