Så är det att vara leksing

Igår kunde Leksand ta sista chansen mot Elitserien, men man tog den inte utan vek ner sig när det gällde som mest. Känner man igen sig? En aning kanske.

Jag var nere på Loungen igår i arenan för att se matchen på storbild. Man ska säga att det finns inga dåliga lag i Kvalserien, men Växjö borta måste man vinna, så är det bara. Man kan lätt skylla på puckar som inte stutsar rätt och så vidare. Man kan också skylla på nervositet hos leksingarna. Det kanske jag gör om ett tag, men just nu känner jag mig helt tom faktiskt.

Jag trodde faktiskt det här laget hade mer att ge, men nu i stället så viker man ner sig och, enligt mig, pissar på fans och sponsorer. Jag förstår faktiskt inte varför det här händer varenda år. Spelare som Prestberg, Virta, Bergenström m.m måste visa lite mera där ute på isen, tycker jag.

Enligt mig så är det här så gott som kört. Det som stör mig mest är att, som jag sa, man pissar på fansen som stötar laget varenda match och man har ett genomsnitt på ca. 7200 i publiken på varenda hemmamatch, i alla fall nu i Kvalserien. De har dessutom mest publik av alla lag på bortamatcher.

Jag vet inte vad jag ska säga, för jag är så väldigt besviken och ledsen på det här nu så jag bröt till och med hemma igår.

Men någonstans där inom mig så är det ändå Leksands IF jag älskar. Elitserien eller inte - jag kommer "stå" kvar där nästa säsong. Nu är det upp till bevis vilka som egentligen är supportrar till detta lag.

Någonstans så vill jag tro att en Elitserieplats är fixad på söndag, jag vet dock också att det inte kommer att gå vägen. Det är bara att se fram emot silly season och blicka mot hösten då en ny resa mot Elitserien ska inledas. Jag kommer vara där - kommer ni?

/Anton

Kommentarer
Postat av: Micke

Tyvärr är man väl lika engagerad nästa år. Hade bestämt mig för att inte jaga upp mig i år för de har inte varit bra.men när de får detta "bjudläge" med växjö + almtuna kvar då trodde jag ändå lite på detta. sjuk sjuk besvikelse. men det värsta är kanske att lotvonen har 1 år kvar på kontraktet. Vår nya Gulobovsky.

2010-04-09 @ 13:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0