Svårt att tänka bort hockeyn

Säsongen är slut och som vi alla vet missade Leksand elitserien igen. Det spelar ingen större vad alla "experter" tycker och tänker. Jag går på hockey för att se dom blå-vita på isen och jag tänker göra det även nästa säsong.

Ett nytt lag ska formas till vintern och jag tycker att man gör rätt när man har tagit upp Niklas Eriksson som tränare. Jag har också alltid gillat Christer Olsson, så det är en spännande lösning tycker jag. 

Man kan inte skälla på de spelare som lämnar laget nu. Jag förstår att dom vill spela i en högre serie och utvecklas mera. 

När besvikelsen nu har lagt sig så ser jag redan nu fram emot nästa säsong. Leksand kanske ska ställa in sig på att vara ett mitten lag i allsvenskan ett tag nu. Jag tycker absolut inte att man ska gå ut och säga att det är elitserien som gäller, för det är inte schysst mot fansen. Leksand kommer alltid att ha fansen i ryggen tror jag, men att gå ut och säga att dom ska gå upp i elitserien är enligt mig oerhört korkat och idiotiskt. 

Det får ta den tid det tar. 


Oavsett division - jag står kvar. 


Morschning korschning, din gamle Galorsching=) 
P:S. ja vad säger man om Jocke?? Svaret kommer aldrig komma fram, men han är störtskön! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0