Genomgång och kommentarer

Den 15:e och 16:e september så börjar Elitserien igen. Jag ska här och nu kommentera lag för lag och försöka ge några korta refllektioner.

AIK: Bästa nyförvärven tycker jag är hämtade från Växjö, i Viktor Fasth och Josh MacNevin. Det ska bli ruggigt kul att se hur Fasth kommer att klara av elitserispel.
- Bröderna Ahlström?

Brynäs: Det kryllar av unga spännande spelare i det här laget. Frågan är hur långt det räcker? Frågan är också om målvakterna Bjurling och Svedberg håller för trycket? Tveksamt säger jag.
- Anton Rödin?

Djurgården: Spännande lag där jag tror att Boumedienne och Daniel Widing kommer att ösa in poäng. Ragnarsson kommer bli oerhört viktig om han får hålla sig frisk. Lassen kan både bli flipp eller flopp.
- Håller Tjärnqvist?

Frölunda: Frölunda känns som ett riktigt bra lag och får de igång produktionen hos nyförvärven kan detta gå långt.
- Lasu blir riktigt bra i år tror jag.

Färjestad: Kommer detta lag leka hem serien? Det känns ju lite så. Bra spelare på varje position tycker jag. Vem hade tackat nej till denna forwards-uppsättning?
- Hur mycket skada gjorde skandalen med Rahm på föreningen egentligen?

HV 71: Deras forwardsuppsättning ser grymt bra ut. Bremberg poängkung? Här finns poäng att räkna med. Även andra spelare kommer bli oerhört farliga för motståndarna.
- Janne Karlsson blir viktig.

Linköping: Svårt lag att tycka någonting om. Visserligen är det riktigt bra spelare i truppen och firma Hlavac/Hlinka kommer tampas uppe i poängligan även i år.
- Andreas Molinder blir ett utropstecken!

Luleå: Luleå känns, som alltid, svårbedömda. Man dömer ut de totalt först och sedan gör de en kanonsäsong.
- Har bröderna Abbott äntligen hittat en lekkamrat i Joonas Vihko?

Modo: Jag tror att Modo parkerar ganska högt upp i tabellen i år. Bra lag och även Elitseriens bästa tränare.
- Modo bättre utan Foppa?

Skellefteå: Skellefteå är ett lag som jag faktiskt alltid har gillat. De har nog Elitseriens bästa målvaktspar i Eriksson och Hadelöv. Jag tror dock att Eriksson får det tufft att ta förstaspaden från Hadelöv.
- Håller alla juniorer som de har i truppen?

Södertälje: Inte alls imponerad. Det luktar kval redan nu. End of story.
- Vem ska göra poängen efter Klasens flytt?

Timrå: Ett lag som har imponerat oerhört mycket på mig. Det finns så mycket slit inom den här föreningen. Jag tror Timrå landar topp-fyra. 
- Måste spela som ett lag.

Trevlig helg!
Återkommer på måndag!

/Anton  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0