Augusti 08 - Den bästa resan hittils

När jag fyllde 18år fick jag en resa i present. Resan gick till Azorerna. Det är utan tvekan den bästa och finaste resan jag har varit på.

Jag var på många utflykter där, bland annat var jag på ett te-plantage, delfinsafari och vandring uppe på bergen.

Det var häftiga upplevelser allihop och det var riktigt häftigt att få se ett riktigt te-plantage! Jag fick också se maskinerna inuti byggnaden och då förstod jag hur stort det här är. Vi fick också smaka på te direkt från te-plantaget och det var en speciell upplevelse må jag säga. Det smakade speciellt, men det var riktigt gott! Får ni chansen att besöka te-plantage någon gång så ta den chansen, det är som sagt en upplevelse.

På te-plantaget

Det absolut bästa under den här resan var delfinsafarit. Jag kommer så väl ihåg den dagen och framförallt den morgonen. När jag vakna så öste regnet ner utanför fönstret och då var min första tanke att inte idag. Det kan få regna imorgon, det kan få regna i övermorgon men absolut inte idag. Regnet höll i sig ett bra tag, men till slut gav det med sig.
När vi satt i båten ute på havet så tog det långt tid innan vi såg delfiner. Dom som var med som "guider" sa till slut att nu så åker vi hem så får ni pengarna tillbaks. Alla i båten var givetvis besvikna över detta. Men på hem vägen fick vi äntligen se delfiner när vi kom in i ett stim, då mådde jag otroligt bra kan jag säga! Jag satt bara och toklog när jag såg delfinerna komma, en otroligt upplevelse som är svår att beskriva.


Delfinsafari

Jag älskar ju natur och jag fick möjligheten att vandra uppe bland bergen. Naturen på Azorerna är så otroligt vacker så att man nästan kan börja grina faktiskt. Sjön är uppdelad i två olika delar som kallas för den blåa och den gröna. När jag var där såg man inte färgerna på sjön, men det sägs altså att man ska kunna se dom olika färgerna på sjön.

Vilken är er bästa resa? Berätta gärna för mig! =) pling plong så var sagan slut!
 
Hörs imorgon med nya tankar och funderingar från mig, ha en fortsatt bra måndag!
/Anton

Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Vilken present! De va inte dåligt! Låter som ett helt fantastiskt äventyr du fick uppleva. Där skulle man varit med.... Var det besvärligt med rullstolen när du var på vandring i bergen eller hur funkade det?



På tal om äventyr.....onödigt spännande match i fredags, eller hur....men ååååå va glada vi var när Hempa satte sista straffen!!!

På onsdag är det dax att utrota skadedjur!

Kram från oss alla tre!

2010-02-08 @ 17:09:34
Postat av: Anton

Ja det var lite kämpigt i uppförsbackarna, men det gick ändå ganska bra tycker jag allt. Tur det finns vänliga människor som vill hjälpa till. =)



Ja, det var riktigt spännande på ståplats i fredags! Det finns dock inte något skönare än att vinna mot lillebror. På onsdag är det dags att lägga ut några råttfällor här i Leksand :)

2010-02-08 @ 18:19:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0