Hösten = svampplockning

Jag gillar hösten, det har jag sagt förut. Jag tycker att det är lättare att andas då på något sätt. Vår och sommar är härliga tider det också, men hösten har något speciellt som jag är otroligt svag för.

Att jag tycker så mycket om hösten tror jag beror på att jag bor där jag faktiskt bor. Det är ju mycket natur här i Dalarna och runt Siljan. Hade jag varit uppväxt i någon större stad, som Gävle eller Stockholm, så är jag säker på att jag inte hade uppskattat hösten lika mycket. Det är i alla fall min teori!


Trattkantareller

 
Den här bilden gillar jag otroligt mycket! Det finns så mycket känslor i den och den går att beskriva på många, många sätt. Jag tolkar denna bild som någonting positivt. Det finns mycket ljus i bilden, vilket såklart är en fördel då det blir lättare och roligare för den som ska titta på bilden.


Den här dagen när jag tog det kortet så sken solen och det var ganska skönt väder om jag minns rätt. Det var perfekta förhållanden till en fototur. Jag tycker att det är otroligt kul att åka på fototurer då och då och fota naturbilder!

 

Vidablick i Rättvik


Höres imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0