Jonas Gardell

Jonas Gardell har skrivit en av de bästa böcker jag har läst som heter Jenny. Det var länge sedan jag läste den men historien om Jenny sitter kvar ännu. Berättelsen är ganska sorglig på sitt sätt eftersom det slutar rätt tragiskt.

Det jag fick när jag läste den här boken var hur illa det kan gå för unga flickor, det är rätt hemskt. Men jag tycker att Jenny  är en bok som alla borde läsa. Gardell skriver rätt bra faktiskt, han berättar på ett speciellt sätt som får i alla fall mig att vilja läsa mer böcker han har skrivit.

Jonas Gardell är bland de bästa författare vars böcker jag läst. Han är expert på att fånga läsarens uppmärksamhet. I mitt fall kan jag inte lägga bort en bok som Gardell har skrivit förens den är utläst.

Som sagt: Läs hans böcker och särskilt Jenny!

Hörs på onsdag,
/Anton

PS. Krossa lillebror!

Kommentarer
Postat av: Bögen från Dalarna

Tack så mycket, Anton! Och detsamma. Lär ju ses mer ute nu, studentfesterna drar igång och du är väl inte den som sitter hemma och häckar. Höhö. ;)



Jonas Gardell skriver mycket fina texter och böcker. Gillar serien han gjorde, som heter något i stil med "De bortglömda". Kommer inte riktigt ihåg vad den heter, men typ så. Skrev recension om den för jääättelänge sedan. Skitbra var (och är) den! :D

2010-02-01 @ 23:51:12
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0