Melodifestivalen

På lördag börjar Melodifestivalen igen. Här kommer min åsikt om tävlingen:

Jag tycker att man kanske ska börja tänka på att lägga ner den här tävlingen. Jag vet inte hur länge den har funnits, men har funnits ett tag nu. Visst, jag tycker det är kul att man får höra ny musik. Men på något sätt så känns det oerhört fel och fånigt att tävla i musik. Jag menar, alla har sin egna tolkning om vad som är bra musik. Och så ska det vara tycker jag. Man bör få lyssna den musik man anser är bra, och det har ingen annan med att göra.

Dessutom; hur bra har det gått för Sverige inom dem här tävlingarna?

Vinner man Schlagerfestivalen så behöver låten inte vara bra. Utan ser du bra ut så har du stora chanser att vinna alltihop.

Nej, lägg ner Melodifestivalen! Vi vet att Sverige har bra musik, det behöver vi inte bevisa för resten av världen.

PS. Krossa drakar imorgon!

Återkommer på måndag.
/Anton

Kommentarer
Postat av: Jimpan

Så skönt att fler börjar inse att som schlagerfest så är den slut. Det ansåg jag redan på 80-talet och de tanken förstärktes när Finska Lordi går och vinner hela skiten. Nä, lägg ner är min ''spontana''reaktion

Ha det gött Anton

2010-02-08 @ 15:56:13
Postat av: Bögen från Dalarna

BUUUU! Mer schlager åt folket, höhö. ;)



Och tack för din kommentar Anton! :)

2010-02-10 @ 23:59:46
URL: http://gaymasen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0