Ikväll är det krig!

Leksand mot mora i kväll. Ännu ett daladerby lagen emellan. Mina tankar inför drabbningen i kväll är att Leksand kommer få det tufft, men man har stor fördel i att matchen spelas hemma i Ejendals.

Leksand förlorade mot AIK i tisdags. AIK var bättre, men Leksand slarvar alldeles för mycket och det tar ju motståndarna givetvis nytta av. Leksand måste få bort slarv, för AIKs mål berodde till stor del på att Leksand slarvar för mycket. Det är lätt att skylla det här på backarna, men forwards har också en viktig uppgift i spelet hem och det måste bli en bättre konversation dom emellan. För det här spelet håller defenitivt inte i en kvalserie där man kommer ställas mot lag som Södertälje, AIK och kanske Rögle.

Matchen i kväll kommer som sagt bli tuff, båda lagen har säkert laddat inför denna match i några veckor, tror jag. Även om det har varit medvetet så har denna match givetvis suttit långt bak i huvudet på spelarna. Jag har definitivt laddat för det här länge, det brukar bli hån från bådas håll (Superstars och drakarna) och det är givetvis jätteroligt, tycker jag. Jag frågar mig en sak: Var är drakarna?

Jag är som sagt väldigt, väldigt laddad inför matchen i kväll. Jag tror aldrig att jag varit så här laddad någon gång faktiskt. Så i kväll räknar jag med att jag inte har någon röst kvar efter matchen.

Kom ihåg: Dalarna är vårt!

Hörs på måndag
/Anton LTJD


Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Hej Anton!

Röst efter ett derby, nej det har man ju aldrig haft och även om vi tyvärr inte finns på plats så kommer det utkämpas ett krig även här hemma hos oss. Skulle nästan filmas faktiskt s. Oj oj oj vad vi håller på! Det är hemskt att va sån tävlingsmänniska! Hade det skitjobbigt redan i tisdags men ikväll blir det HEMSKT! Vi är superladdade här nere och räknar iiiiiskallt med vinst ikväll!

....och du.....drakarna kommer inte höras ikväll!

SJUNG OCH SKRIIIIIK ALLT VA DU KAN!

Blå/vita kramar från Krille, Patrik coh Carina

2010-01-22 @ 13:32:15
Postat av: Carina, Krille och Patrik

YIIIIHAAAAAA!

2010-01-23 @ 09:30:39
Postat av: Anton

Dalarna är vårat landskap!

2010-01-23 @ 16:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0