Livet går vidare

Förra veckan kändes det som att livet var helt värdelöst faktiskt. Jag ett ytterst tråkigt besked av en person som jag tycker väldigt mycket om. Men som sagt, livet går vidare oavsett vad som händer så gör det det på något sätt.

Att vara kär är något jag hatar att vara. Mitt första förhållande förrförra året tror jag var viktigt för mig att gå igenom, det var också viktigt för mig att inse att allting har ett slut någon gång, även om det gjorde fruktansvärt ont när det var över. Jag har ganska svårt att bli förälskad, dessvärre har jag också oerhört svårt att släppa människor.

Det här är något jag måste lära mig att kunna hantera på ett bra sätt. Jag träffade min första tjej via en ungdomssida på nätet. Jag trivdes jättebra med henne och kan än idag tänka på henne som en fantastisk tjej och en fantastisk person, dock har ju allt ett slut men det här förhållandet tog kanske slut för fort. Jag ska dock säga att mina känslor för henne idag är inte samma känslor som jag hade för två år sedan. Men även om jag inte har samma känslor nu så händer det att jag tänker tillbaka på det vi hade och hur kul vi hade.

Jag ska också säga att jag trivs väldigt bra med att vara ensam. Jag vet inte varför men på något sätt har jag insett att kärlek är en viktig del i livet, men kärlek är något som bara håller ett tag.

Jag har som sagt svårt att släppa personer, det är något jag måste bli bättre på att göra. När det tog slut med henne förrförra året så grävde jag ner mig totalt. Det betydde att jag sket i skolan, jag sket i kompisar, jag kunde inte gå på hockey och jag matstrejkade vissa dagar. Hur jävla dum får man vara? Det är viktigt att inse att man har kvar massa bra saker. Jag älskar att gå på hockey och mina kompisar betyder mycket för mig. Det här var det dummaste jag någon gång jag har gjort tror jag och jag hoppas att det här inte komer att upprepas från min sida.

Jag börjar faktiskt bli bättre på det här. Hur går era tankar om liknande upplevelser (jag vet att det här något som alla går igenom)?

Livet går vidare och det gör det med familj, vänner och assistenter.

Tack för att ni finns!

men nya dagar väntar med nya tidsfördriv
och allting liksom kräver mera nu
så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv
älskade älskade du
älskade älskade du


Nu tar jag helg så hörs vi på måndag igen.
Livet går vidare!
/E.T

Kommentarer
Postat av: Carina

Anton, du är en så fin människa, som skriver om kärlek. Jag hoppas att du blir kär igen och kan njuta av det som är för stunden! (inte gräva ner dig) Stor kram!

2010-01-14 @ 21:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0