Reggae för hela slanten!

I lördas så var jag på Rättviks Bowling & Krog och såg på Rootvälta. Det var grymt roligt och trevligt. Jag stod längst fram vid scenen och det var bara så jävla underbart att se det bandet igen. Bästa låten för kvällen var utan tvekan Beautiful Girl. Den är så fruktansvärt bra tycker jag. Man blir galet glad av låten och det svänger rejält!

En annan låt som har blivit en favorit hos mig heter Vara. Och den kan ni höra här:
Vara

Jag vill bara, bara vara
Slippa tänka och förklara
Aldrig tveka, bara leka
Den som kräver ska jag neka

Andra ställer krav, hur de vill att det ska va
Man blir pressad, alltid stressad, av vad de vill ha
Jag har börjat se och känna efter hur jag mår
Varför ska man ge så mycket mer än vad man får?


Jag gillar början bäst. Jag sjunger med automatiskt i vissa låtar och det här är en sådan låt. När jag hör Rootvälta så börjar jag också dansa med överkroppen (altså gungar med) och sjunga med i låtarna.

Jag fick även ett "svettarmband" av en kille i bandet som dom signerade åt mig. Det var dock andra som fick armband. Men efter spelningen så kom killen fram till mig och gav bandet till mig och sa att eftersom jag sjöng med mycket så tyckte dom att jag skulle få en sån. Jag blev som ett barn på julafton! Haha.

Jag lovade en kille i bandet att komma tillbaka och se dom på en annan spelning. Det gör jag givetvis, för det svänger rejält om Rootvälta som är väldens reggaeband!

P.S. Krossa lillebror! LTJD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0