Roxette gör comeback

I dagens Aftonblad så kan man läsa att Roxette ska spela i Sverige i sommar. Något som jag tycker är oerhört roligt och spännande. Roxette hade sin största tid under tidigt 90-tal och är ett band som jag tycker har satt någon sort av prägel inom musikväg runt om i världen.

Jag tycker att Marie Fredriksson har en sådan jäkla bra röst så att det nästan är varning för gåshud. Roxette gjorde många bra låtar. Om jag skulle välja den bästa låt som de har gjort så väljer jag låten It must have been love. Det bästa i den låten är den första versen:

Lay a whisper on my pillow
Leave the winter on the ground
I wake up lonely, is there a silence
In the bedroom and all around

Jag kan bara bocka och buga för att bandet Roxette har gjort sådana grymma låtar!

Höres på måndag, trevlig helg!
P.S. Vet ni? Nästa vecka så går vi in i februari, ganska coolt faktiskt!
/Anton


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0