Daldansen -08

I juli -08 så var jag i Hedemora på en festival som heter Daldansen. Jag åkte dit för att se Sanna Nielsen och det var kul. Det var en otroligt häftig upplevelse att få höra en av mina favoritlåtar Empty Room som jag tycker passar Sanna så otroligt bra. Men det var så lite folk på Sanna Nielsen, så det var synd.


Sanna Nielsen

Det var betydligt mer folk på Rootvälta senare på kvällen. Det var egentligen den här kvällen jag "upptäckte" bandet Rootälta som är från Borlänge. Jag blev otroligt fast i deras musik och jag kan säga att reggae på svenska är bra och det bevisar det här bandet. Det var som en dröm att vara i Hedemora den kvällen. Rootvältas musik gör en så himla glad och det är härligt att leva då. Jag vet att Rootvälta kanske är ett okänt band för er som inte bor i Dalarna, men jag kan rekommendera att lyssna på dom och att definitivt gå och se dom live om ni får chansen och om ni gillar reggae, för Rootvälta är enligt mig riktigt, riktigt bra.


Rootvälta

P.S. Ni kanske har märkt att bloggen inte har blivit uppdaterad på en längre tid. Det beror på att jag är småsjuk till och från, men jag hoppas att jag håller mig frisk och ska kunna uppdatera bloggen lite bättre.

Hörs på måndag, trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Krya på dig Anton!

2010-03-05 @ 12:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0