Jag tror på mora

På onsdag börjar Playoff till kvalserien som drar igen den 21/3. Almtuna möter mora och Malmö möter Bofors. Endast ett av dom här fyra lagen får vara med i årets kvalserie. Jag vet inte vilket lag jag vill ha med. Men det jag vet är att jag vill absolut inte vill ha med Malmö i kvalet, av den enkla att Leksand går inte upp om Malmö finns med i kvalet. Leksand har svårt för Malmö och dom har inte vunnit borta mot Malmö på många många år.
Almtuna räknar jag också bort om jag får önska. Almtuna är oerhört starka hemma i Uppsala och Leksand har jätte svårt även mot Almtuna. Däremot tror jag att många lag skulle ha svårt för Almtuna av samma anledning: Dom är som sagt oerhört bra på hemmaplan.
Vad ska man säga om Bofors? Det är ett bra lag som är jobbiga att möta och som spelar såkallad "Grishockey". Jag vet inte om det passar Leksand riktigt för att Leksand också spelar "Grishockey" emellanåt. Bofors har inte en sådan kul ishall att åka och besöka, jag tycker inte att hallen är särskilt kul att besöka. Det är helt värdelös ståplats där och publiken är oerhört enögda(det är väl egentligen alla lags fans, men det här tar nog priset).
mora är nog det lag jag hoppas på mest i Playoff. Det kan låta dumt eftersom jag är Leksing och mora är lillebror, men det  är något speciellt i dom här matcherna mot mora. Att möta drakarna på läktaren kan vara det roligaste som finns eftersom dom är så otroligt dåliga på att sjunga. Att möta mora som lag på isen är tufft. I dom här matcherna så engagerar man sig så mycket så att man blir förbannad och vinner mora matcherna så vill man inte gå utanför dörren på några dagar. Men vinner Leksand då är man nog den lyckligaste människan på jorden, det är så underbart att slå lillebror!

Så jag håller tummarna för lillebror, det ska bli kul att krossa drakarna på läktaren!

Nästa söndag börjar helvetesserien(kvalserien), kommer man kunna sova på nätterna? 

Nu blir det åka av, nu ska Leksands IF tillbaka! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0