Mera tankar inför helvetet

Jag kan säga att nu börjar det jobbiga. Det är svårt att sova, det är svårt att äta, det är svårt att se på tv, men det jobbigaste är att surfa runt på nätet hemma och läsa på olika hockeysidor och diverse forum. Sen igår så har jag haft tusentals idéer om hur kvalet kommer se ut. Men jag kommer bli förvånad för det här är ett rent helvete som börjar.

Det jag oroar mig mest för är att Eriksson börjar darra och dom bestämmer sig för att ställa Lawson i mål. Jag hoppas att tränarna Strömberg och Olsson har lite tålamod med Jocke. Det är ändå 30 poäng att spela om. Givetvis så kommer inget lag ta full pott, men jag tror att man måste ha minst 17-18 poäng för att över huvud taget ha någon chans att nå Elitserien.

Det är bara bra lag med i kvalet. Om det är något jag har lärt mig så är det att inte underskatta något lag, i alla fall inte när det gäller Leksands IF.

Det är nu jag börjar tagga till ordentligt. Jag kommer att spendera min fritid så här: äta mycket, dricka mycket, sova mycket, lyssna på Agnes och Sabaton innan matcherna. Ni kanske undrar varför jag ska lyssna på Agnes innan matcherna. Det finns en oerhört enkel förklaring till det. Först lyssnar jag på Agnes för att försöka få ner pulsen lite och en timme innan jag går till arenan så ska pulsen ordentligt vilket betyder att Sabaton ska eka i lägenheten. På så sätt så tror jag att jag kommer komma i bra matchform för att vinna min match på handikappläktaren och stötta Leksand på bästa sätt. Sedan så får vi se hur långt det räcker, men jag kan lova en kokande arena och en kokande Anton.

P.S. Det kommer vara mycket hockeytankar här under en månad. Sedan så ska jag gå tillbaka till att blogga om olika saker, men just nu är tankarna både här och där och jag måste få dela med mig av det. Jag vet att många som läser denna blogg är leksingar och jag hoppas att vi kan byta tankar med varandra genom att ni skriver en kommentar här under. Som sagt: nu ska Leksands IF tillbaka!

Hörs på torsdag!
/Anton

Kommentarer
Postat av: Carina, Krille och Patrik

Hej Anton!

Ja du man blir liksom illamående bara man tänker på kommande äventyr. Om du har problem med att äta, så funkar jag,(Carina) precis tvärtom. "Hetsäter" redan, bara jag tänker på KS. Urk!

Du skriver så många kloka saker och en sak är helt klar.... Nu SKA Leksands IF tillbaka!!!!!!!

Blåvita kramar från ett nervöst gäng här nere i "söder"

2010-03-10 @ 14:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0