NHL-premiär i Globen -08

Jag var på NHL-hockey i Globen i oktober 2008. Det var en häftig upplevelse och många duktiga spelare. Det var stort att se Alfredsson och Zdeno Chara på isen. Särskilt Chara som är över två meter lång och han måste ha världens längsta klubba. Det var lite sjukt att se en så stor spelare på isen. Han spelade ju i Färjestad under lock-out säsongen då Leksand spelade i Allsvenskan. Så jag hade inte chansen att se denna jätte.


Tekning

Det var som att vara på en ny sport som jag aldrig hade sett förut. Jag skojade med min assistent som jag hade med mig då och sa att nu kan jag inte gå på Leksands matcher och kalla det ishockey. Det var som sagt en helt annan sport och det var ganska häftigt att se hur otroligt snabba spelare det finns i National Hockey League.

Men vi Leksandssupportrar har fått chansen att se tre otroligt bra NHL-spelare i Mike Kennedy (som är en personlig favorit), Francis Bouillon och Michael Ryder. Ryder är nog det bästa jag har sett i Leksand och jag kommer nog aldrig få chansen att se en bättre spelare i mitt lag.

Denna match är ett minne för livet och jag vill tacka min bror som gav mig den här biljetten i 18-års pressent.


Kamp om pucken

Hörs på måndag!

Kommentarer
Postat av: Micke

Såg du aldrig #27 ?

2010-03-15 @ 18:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0