Plaf off 2 - fördel Almtuna

Ikväll börjar matcherien Malmö-Almtuna som är avgörande om vilket lag som går till kval. Malmö börjar hemma ikväll, en match som enligt mig är helt avgörande. Om Malmö vinner ikväll så lever hoppet om en plats i kvalet för de. Däremot: om Malmö skulle förlora så är nog loppet helt kört. Almtuna är näst intill omöjliga att slå på hemmaplan och om de vinner ikväll, ja då är man nog klara för kvalet som börjar på söndag.

Malmö har dessutom Kesä och urbas borta. Det är ett stort avbräck för de tror jag. Almtuna har ett lag som imponerat stort på mig, och säkert många andra, under säsongen. Det som är imponerande, tycker jag, är att endast tre spelare(!) är ÖVER trettio år. Där har många lag mycket att lära av, speciellt Leksand kanske?

Mitt tips:
Match 1: Malmö vinner med 3-2 efter förlängning.
Match 2: Almtuna vinner med 4-2
Match 3: Almtuna spelar ut, vinner med 5-1

Slutsats: Almtuna-Leksand på söndag, Malmö får ett TIDIGT "sommarlov".
Jag ska fan till Uppsala och inte till Skåne i helgen!!

Höres imorgon!
//Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0