Alldeles för dåligt lag

I dagens Expressen så går Magnus Pääjärvi-Svensson ut och säger att svenska laget åker till VM för att ta guld. Har man inte den inställningen inför ett VM så ska man inte vara med i ett VM, i alla fall inte i ett lag från de större hockeynationerna.

Men att Sverige skulle ta guld i årets VM, det känns ju bara fjantigt helt enkelt. Jag är inte ett dugg imponerad av namnen i den här truppen. Visst, det är duktiga spelare men de håller liksom bara i Sverige och inte i ett VM med lag som Kanada, Ryssland och USA.

Sverige har helt enkelt inte tillräkligt bra lag. Enligt mig så är det bara två (!) spelare som håller för ett VM och det är backen Magnus Johansson och målvakten Jonas Gustavsson. De här två är två riktigt bra spelare.

Sverige ska dock klara av sin grupp där man ställs mot Norge, Frankrike och Tjeckien. Där bör man ha minst två vinster mot Norge respektive Frankrike. Tjeckien är ett lag som är svåranalyserat tycker jag. Antingen så är de jättebra eller jättedåliga, finns liksom inget mittemellan.

Mitt tips är att Sverige klarar gruppen men sedan är det stopp. Jag tycker laget ser ganska dåligt ut.

Vad tycker ni? Enligt mig är Sverige inte tillräckligt bra.

PS. I kväll håller vi tummarna för Norrköping hemma mot Jönköping Södra.

Hörs imorgon
/Anton

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0