Djur

Jag tycker om djur. Själv har jag tre katter. Jag har levt med katt i hela mitt liv och jag är van att alltid ha tre katter inom familjen.

Finns det någon bättre tröst när man är ledsen än en katt? Jag kan inte komma på något annat. Min mellersta som heter Fia är expert på att få mig på bättre humör. Hon känner på sig när jag är nere och kommer och lägger sig vid mig och "pratar" med mig. Det speciella med Fia är att hon är så otroligt snäll mot människor (i och försig är alla tre katter det). Hon gillar som sagt att prata mycket och ha sällskap. Hon betyder mycket för mig.
Min äldsta katt Knuff, som fyllde 14 år i måndags, är också trevlig. Visserligen börjar åldern synas på honom, men han är speciell som alla andra katter. Han älskar barbeque-chips, vilket är ganska lustigt faktiskt. Det kommer bli väldigt konstigt när han är borta eftersom att jag har levt med honom sedan jag var ca sex år.
Den minsta katten som vi har döpt till Gangster gillar inte mig. Det är ganska tråkigt faktiskt men det är som det är. Hon är fullvuxen men otroligt liten både i kroppen och i huvudet. Det verkar som att hon alltid kommer vara kattunge, men det är samtidigt en otrolig charm som hon har att vara så där liten.

Har ni något djur? Berätta om era djur!

Trevlig helg så hörs vi på måndag!
/Anton


Fia må vara en av världens konstigaste katter, men hon är också en av mina bästa vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0