Lassen avgjorde

Danmark verkar vara VMs största överraskning. Men jag tycker det är konstigt att man pratar om överraskning när man pratar om Danmark.

Danmark har enligt mig ett riktigt bra lag. Många danska spelare spelar i Sverige nu och i elitserien. Det som gör mig glad är att Stefan Lassen fick avgöra matchen mot USA igår. Det kan hända att jag är ganska enögd nu bara för att han är leksing. Men han är fruktansvärt bra där ute på isen. Att gå ut på en plan och möta USA kan inte vara det lättaste. Jag tror dock att det här laget kommer få ge sig snart.

De har som sagt ett riktigt bra lag som verkligen krigar där ute. Jag skulle kunna nämna hela det danska laget men nöjer mig med tre spelare som jag tycker är otroligt duktiga: Philip Larsen, Peter Regin och Morten Madsen. Jag är inte helt säker men jag tror att alla tre spelar i elitserien. När jag nu kollade upp det så spelar två i elitserien och Peter Regin spelar med Ottawa i NHL. Jag tror att dansk hockey kan bli riktigt bra om några år. Det är otroligt kul att se det här landslaget spela så otroligt bra hockey.

Några avslutande ord om Stefan Lassen: Riktigt bra back som kan gå långt tror jag. Han spelar nog bara en säsong till i Leksand, tyvärr. Om inte Leksands IF tar steget upp till elitserien i vår, men det blir tufft enligt mig. Mitt tips är att Lassen spelar i AHL snart, så pass bra är han.

Vi hörs på måndag igen!
PS. Skulle fan inte förvåna mig om Danmark spelar VM-final om cirka två veckor, ser hellre ett danskt lag i final än Sverige faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0