Seger i derbyt

Leksand tog, som bekant, emot mora igår. Jag trodde på en jämn match, men jämt blev det aldrig.

Matchen slutade hela 7-1(!) till de blåvita. Jag måste säga att mora var skrämmande dåliga.
Vilken skön seger detta var. Hela 7-1 alltså och Leksand visade vilket lag som är bäst i Dalarna just nu. I och för sig så ska man väl inte dra alltför stora växlar efter första matchen, men det är alltid skönt att slå mora!

I morgon så spelar Leksand borta mot Oskarshamn. En match som jag tror kan bli tuff. Oskarshamn skakade Malmö i tisdags och de är säkert inställda på tre poäng i morgon. Så det gäller för Leksand att ta en match i taget nu. Matchen kan ses på s24 med start klockan 19.

I helgen så åker jag till pappa lördag-söndag. Det känns bra att träffa honom igen!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0